Povestea din spatele marcilor celebre de masini

Inainte de era PR-ului, a marketingului digital si a publicitatii, producatorii de autovehicule se intreceau in crearea de embleme cat mai originale si reprezentative, menite sa le creasca prestigiul.
Iata istoria catorva dintre cele mai celebre marci de masini:
BMW
Circula o legenda conform careia, culorile alb si albastru ce alcatuiesc emblema Bayerische Motor Werke, reprezinta elicea alba a unui avion pe cerul albastru, ca o evocare a activitatii uzinei din timpul celui de-al doilea razboi mondial, cand construiau motoare pentru aviatia militara germana. Purtatorul de cuvant al BMW North America, Thomas Plucinsky a spulberat acest mit, declarand acum cativa ani intr-un interviu pentru The New York Times, ca de fapt povestea din spatele emblemei este mult mai putin palpitanta si anume, cele doua culori reprezinta o oda inchinata steagului landului Bavaria.
Mercedes-Benz
Daimler Motoren Gesellschaft a conceput in anul 1909 o pereche de stele drept emblema pentru automobilele germane, una cu trei colturi iar cealalta cu patru colturi. Insa aceasta din urma nu a fost niciodata utilizata. Steaua in trei colturi a fost inspirata de un simbol pe care Gotlieb Daimler l-ar fi folosit si reprezinta aspiratiile uzinelor denumite Mecedes-Benz in anul 1926, si anume sa se impuna si sa domine motorizarea in cele trei puncte: in aer, pe apa si pe uscat.
Porsche
Emblema mult ravnitelor masini germane combina elemente preluate din doua steme: blazonul regatului Wurttenberg-Hohenzolern (actualul land Baden-Wurttenberg) si cel a orasului Stuttgart. De pe acesta din urma a fost preluat calul negru pe fundal galben-auriu. De fapt, in traducere libera Stuttgart inseamna ferma de armasari si provine de la stabilimentul care ar fi existat in locul respectiv inca din secolul XII. Emblema Porsche nu s-a schimbat aproape deloc de la inceputul anilor 50, de cand au fost fabricate primele masini pentru piata americana, a fost doar stilizata.
Toyota
Desi seamana cu o palarie de cowboy, nu este ! In anul 1989, pentru a marca cea de-a 50-a aniversare a companiei, Toyota si-a redesenat emblema, prin incorporarea a trei ovaluri suprapuse, dintre care primele doua formeaza un T stilizat, iar cel de-al treilea oval reprezinta un volan ce le cuprinde pe celelalte doua.